Wydawca treści
Zasady sprzedaży
Zasady sprzedaży drewna określane są zarządzeniem dyrektora generalnego Lasów Państwowych.
W ramach sprzedaży detalicznej leśnicy starają się zaspokoić szybko rosnący popyt ze strony osób wykorzystujących drewno do celów grzewczych. Wbrew pozorom są to nie tylko mieszkańcy wsi, choć przeważają wśród odbiorców. Wzrost zapotrzebowania na drewno opałowe to też skutek powstawania na przedmieściach dużych aglomeracji nowych osiedli, gdzie domy często standardowo wyposażane są w instalacje kominkowe.
Drewno opałowe jest nie tylko najbardziej ekologicznym źródłem ciepła, lecz także jest atrakcyjniejsze pod względem relacji ceny do wydajności energetycznej niż węgiel, olej, gaz czy energia elektryczna
W ostatnich latach Lasy Państwowe zwiększyły sprzedaż drewna opałowego o jedną trzecią – do ponad 4 mln m sześc. rocznie. Drewno opałowe jest nie tylko najbardziej ekologicznym źródłem ciepła, lecz także jest atrakcyjniejsze pod względem relacji ceny do wydajności energetycznej niż węgiel, olej, gaz czy energia elektryczna. Niektórzy klienci wybierają drewno już przygotowane i pocięte, inni własnoręcznie je pozyskują, po uzgodnieniu i spełnieniu określonych warunków bezpieczeństwa oraz uiszczeniu opłaty; dotyczy to głównie tzw. gałęziówki. Taki surowiec jest bardzo tani, dlatego z tej możliwości korzysta wiele osób na terenach wiejskich.
Najnowsze aktualności
Rusza kampania społeczna „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję.”
Rusza kampania społeczna „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję.”
23 lutego podczas Ogólnopolskiego Dnia Walki z Depresją rusza 12. edycja kampanii społecznej „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję.”.
Celem kampanii jest wzrost świadomości o leczeniu depresji i zachęcenie Polaków do tego, by skorzystali z pomocy specjalistów – bez obaw o stygmatyzację. Walczymy ze stereotypami związanymi z tą chorobą od lat i wciąż mamy jeszcze wiele do zrobienia.
Organizatorami 12. edycji kampanii „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję.” są Fundacja „Twarze depresji”, Forum Przeciw Depresji i Fundacja ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych; patronami honorowymi: Krajowy Konsultant w Dziedzinie Psychiatrii i Lasy Państwowe; parterami: SERVIER, Miasto Łódź i PANCZAKIEWICZ ART.DESIGN.
Lasy Państwowe już po raz trzeci są patronem honorowym kampanii. Szczególnie w czasie pandemii rola regularnych spacerów w lesie jest nie do przecenienia, by chronić Polaków przed obniżeniem nastroju i zachorowaniem na depresję. Leśne spacery nie tylko pomagają zapobiegać zachorowaniu na depresję, także wspomagają terapię, obniżają ciśnienie, uspokajają, obniżają poziom agresji i działają przeciw astmatycznie. Z najnowszych badań niemieckich naukowców wynika, że drzewa rosnące blisko domów w obszarach miejskich znacząco obniżają ryzyko zachorowania na depresję.